sunnuntai 9. syyskuuta 2007

No hablo español










Ciao!








Jee vitsit mä en saa ikinä tätä blogia aikaseks, tulin just vähän aikaa sit rannalta ja yritän kirjotella jotain ennenku meen nukkuun vaiks kyl hieman väsyttää (taas) mut sehän nyt ei oo mitään uutta täällä. Eli siis maanantaina oli espanjan koe ja se meni sit niin loistavasti et jouduin alkeisryhmään mut ei se mitään koska siel on kaikkein kivoimmat tyypit! Suurin osa ranskalaisista ja italialaisista vaihtareista (joita täällä riittää) meni ylempiin ryhmiin kun niille tuo kieli on jonkun verran helpompaa. Mut siis joo meitä vaihtareita on ihan sikana, mm. Jenkeistä, Brasiliasta, Japanista, Puolasta, Unkarista, Englannista, Ranskasta, Italiasta, Irlannista, Hollannista, Saksasta, Ruotsista... Olikohan vielä muita... Enkä oo edes vielä ehtiny tutustua kaikkiin! Mut minä siis yksikseni Suomesta mikä ei kyl sinänsä haittaa yhtään. Aika paljon oon hengannu ranskalaisten kans ja myös ranskan kielitaito on palautunut kiitettävästi, sen lisäks tietysti espanjaa sen minkä pystyy ja sit englantia. Huomasin tosiaan et mulla oli oikeesti vaikeuksia puhua puhelimessa suomea! Mut niin se kurssi on sellanen et meil on ekaks kaks tuntii ihan yleisopetusta, sit tunti kirjallista ja sit tunti puhetta, enemmän ja vähemmän hyvällä menestyksellä! Oon vaan ollu niin väsyny joka päivä et kurssi on ollu yhtä tuskaa... Mut ei kai ihme kun just mietin et oon tällä viikolla ollut vaatimattomasti 6 kertaa ulkona, enemmän ja vähemmn heh ;). jees niin oon näköjään maanantaissa menossa, oltiin silloin tosiaan katsomasssa kämppiä Hugon ystävällisellä avustuksella koska eihän me oltais mitään asunnonnäyttöjä saatu tällä kielitaidolla aikaseksi ja täällä ei tosiaan kukaan puhu englantia tai jos puhuu niin se on kyl melkein onnettomampaa kun mun espanja... Käytiin about 7 asuntoa ja kaikki oli enemmän ja vähemmän hirveitä, mä en yksinkertasesti ymmärrä täkäläistä sisustustyyliä! Hirveetä vanhoja huonekaluja ja ihan täyteen tungettuja kämppiä ilman minkäänlaista tyyliä, ei ne kyl onneks oo kalliitakaan mut silti! Oli pakko mennä sit välillä terassille ottaan vähän olutta ja tapaksia ja seuraan liitty Alfonso ja sen kaveri Simon. Seuraavat kämpät käytiin sit katsoon pienessä nousussa mut onneks meillä oli pojat mukana niin ne esitti kaikki tarvittavat kysymykset. Mut asunnon etsintä jatkuu huomenna oikein uudella innolla ja toivottavasti jotain löytyy!!!! nyt pakko mennä koisiin mut ens kerralla pakko kertoa bileistä ja parista enemmän ja vähemmän vauhdikkaasta reissusta. Loppuun vielä pari yleiskuvaa Leonista. puspus ja buenos noches!





























Ei kommentteja: